Chanel: „Жената, която не носи Parfűm, няма бъдеще.“

Chanel: „Жената, която не носи Parfűm, няма бъдеще.“>

Дълга история, богато портфолио и качествени продукти – именно така можем да опишем марката Chanel, която е обичана от хора по целия свят. Основният ѝ фокус е модата, но освен облекло предлага и уникални Parfűm-и, подходящи за целогодишно ползване. Интересува ли ви историята на марката Chanel? Продължете да четете.

Повече от вековна история

Маркатa Chanel е основана от Габриел „Коко“ Шанел, когато през 1909 г. отваря малко магазинче за шапки в Париж. Над него, в същата сграда, се намирал апартаментът на нейния любим Етиен Балсан, който също служел като салон за френския елит. Благодарение на това Габриел се запознава с много влиятелни мъже и техните съпруги, които започват да пазаруват при нея.

Популярността на шапките на Chanel постепенно нараствала и още през 1910 г. Габриел отваря втори магазин на нов адрес. Въпреки че искала да разшири асортимента си с облекло, не могла – това ѝ било забранено от договора за наем, който подписала. Затова през следващите години отваря модни бутици в Довил и Биариц, където предлага спортно облекло. То имало специален дизайн, който позволявал на жените не само да се разхождат из града и да изглеждат добре, но и да се занимават с различни спортове.

Големият пробив в кариерата на Коко Шанел настъпва по време на Първата световна война. В този период тя отваря голям магазин в близост до прочутия хотел „Риц“ и основно продава фланелени блейзъри, ленени поли, моряшки блузи, поли, сака и дълги пуловери.

chanel-no-19

Zdroj: Koku.sk

От семпли до изискани дизайни

През първите години след създаването на марката, Коко се фокусира основно върху т.нар. „gamine“ стил. Той се отличавал с младежко, игриво и леко момчешко излъчване. Дрехите на Chanel били затова семпли, с изчистени линии и закачливи детайли като точки или райета.

Всичко се променя през 30-те години, когато дизайнерката започва да се насочва повече към женствени и изтънчени модели. Асортиментът на марката се разширява с летни и вечерни рокли, а дори и с бижута.

Знаехте ли, че…

… важен етап в историята на марката Chanel е и годината 1926? Именно тогава Коко създава т.нар. „малка черна рокля“ (little black dress), която се превръща в синоним на елегантност и универсалност. По-късно самата тя казва, че всяка жена трябва да притежава поне една малка черна рокля, подходяща за всеки повод.

Осемгодишна пауза

В края на войната Коко Шанел е арестувана по обвинение в колаборация с нацистите. Въпреки че съдът не разполага с достатъчно доказателства, за да я осъди, обществеността е възмутена. Затова дизайнерката заедно със своя партньор Ханс Гюнтер фон Динклаге заминава за Швейцария, където остава в продължение на осем години.

След завръщането си във Франция, Коко незабавно се захваща за работа. По това време обаче на пазара вече се появяват нови интересни марки и модни къщи, като например Dior. Това означава само едно – да върне марката Chanel на върха се оказва много по-трудно, отколкото дизайнерката първоначално е очаквала. В крайна сметка обаче тя успява – не само благодарение на модата и бижутата, но и благодарение на дамските, а по-късно и на мъжките Parfűm-и.

Иконичният Parfűm Chanel No. 5

Коко Шанел веднъж казва: „Жена, която не носи Parfűm, няма бъдеще.“ С това изказване тя потвърждава своята любов към ароматите, която превръща в реалност чрез създаването на иконичния Parfűm Chanel No. 5.

Chanel No. 5 е най-популярният Parfűm в света. Създаден е през 1921 г., когато Коко решава да допълни своята модна линия с качествен аромат, който да предложи на своите клиенти. За производството на Parfűm-а отговаря Ернест Бо, който го нарича по номера на пробата, която Коко харесала най-много.

chanel-no-5

Zdroj: Koku.sk

Ароматът в първите месеци наистина се е подарявал само на клиентите на марката като подарък. Много от тях обаче били толкова впечатлени, че през 1922 г. Parfűm-ът излиза на пазара и започва да се продава не само във Франция, но и в други европейски градове.

Любопитен факт

Parfűm-ът Chanel No. 5 се радвал на успех в Европа, но на американския пазар интересът бил минимален. През 70-те години, малко след смъртта на Коко, марката намалява броя на търговските обекти, в които се продава ароматът – от 18 000 на 12 000. В същото време продуктът е изтеглен от рафтовете на дрогериите и са инвестирани милиони долари в реклама. По този начин Chanel създава усещане за недостиг и ексклузивност, с което поставя началото на стремглавото нарастване на продажбите и в САЩ.

Първият мъжки Parfűm и други аромати

Първият мъжки Parfűm на марката Chanel се появява през 1955 г. Носел името Pour Monsieur и, както и Chanel No. 5, и до днес може да бъде открит на пазара. Ароматът се характеризира с цитрусови нотки, комбинирани с топли и дървесни акценти. В състава му влизат сицилиански лимон, тунизийско нероли, бял пипер и кардамон.

През годините в асортимента на Chanel се появяват още редица Parfűm-и. Сред най-известните са:

  • Chanel Chance – нежен, женствен Parfűm, в чийто състав доминират флорални нотки като зюмбюл, жасмин и ирис. Те са допълнени от по-тежки акорди на бял мускус, бял пипер, ветивер, пачули и амбра.
  • Chanel Gabrielle – аромат, носещ името на основателката на марката, е пикантно-плодов Parfűm. В състава му ще откриете мандарини, касис и грейпфрут, допълнени от сандалово дърво и мускус.
  • Chanel Noir – отличен избор, ако търсите по-тежък Parfűm за вечерно носене. Наред с флорални и плодови нотки, ароматът комбинира и сладка ванилия. Тя придава на цялостната визия лукс, чар и непреходна елегантност.

chanel-noir

Zdroj: Koku.sk

Chanel – символ на лукса и качеството

Коко Шанел създава марка, която остава в историята като символ на лукса и качеството. Мнозина я свързват с облеклото и аксесоарите, но чрез своите аромати тя оказва значително влияние и върху света на Parfűm-ите. Опитайте един от тях и вие – изборът е ваш: дали ще предпочетете класиката Chanel No. 5 или ще изберете някой от нейните най-нови аромати?